Μόδα είναι θα περάσει..

Ας θυμηθούμε για αρχή τι έγινε το 2016, όταν κάποιοι απλά ακολουθούν τη “μόδα”..

Μιλάω για τη φήμη ότι τα θέματα των πανελλαδικών της χρονιάς εκείνης, θα ήταν ΟΛΑ ανάπτυξης.. Οι “μοδάτοι τύποι” χωρίς να το καλοσκεφθούν, απλά αναπαρήγαγαν τη φήμη..

Σχετικά δημοσιεύματα ΕΔΩ, ΕΔΩ και ΕΔΩ.

Κάτι τέτοιο δυστυχώς – έχω την αίσθηση – ότι πάει να συμβεί και φέτος.

Η ιστορία ξεκινά στις 18-12-2017 όταν δημοσιοποιείται εγκύκλιος από το υπουργείο παιδείας με τίτλο: “Διευκρινίσεις για την εξεταστέα ύλη για το έτος 2018 για το μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, το οποίο εξετάζεται πανελλαδικά για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση αποφοίτων Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου” 

Ας δούμε λίγο καλύτερα τη συγκεκριμένη εγκύκλιο:

Τι μας λέει η συγκεκριμένη εγκύκλιος; Ότι το τμήμα Α΄ της Δ/σης σπουδών προγραμμάτων & οργάνωσης Δ/θμιας εκπ/σης δέχθηκε ερωτήματα, σχετικά με την εξεταστέα ύλη για το μάθημα της Βιολογίας Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών της Γ΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου. Και για να καταλάβουν καθηγητές σχολείων, Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης την εξεταστέα ύλη, χρειάζεται εισήγηση Γ΄ συμβούλου του Ι.Ε.Π., που κοινοποιείται μέσω της συντονίστριας της μονάδας «Φυσικές Επιστήμες» του Ι.Ε.Π.
Η εισήγηση περιλαμβάνει ακριβώς όσα αναφέρονται στο ΦΕΚ 2893/Β΄/21-08-2017, με το οποίο καθορίζεται η εξεταστέα ύλη του εν λόγω μαθήματος το οποίο εξετάζεται πανελλαδικά.

Ενδιαφέρον στις επισημάνσεις της εισήγησης που ακολουθούν στην εγκύκλιο, έχει αυτή με τον αριθμό Νο 3: «Οι εικόνες και οι πίνακες του σχολικού βιβλίου στοχεύουν στην επεξήγηση δομών, λειτουργιών και διαδικασιών. Επομένως οι λεζάντες του αντίστοιχου υλικού περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη».

Δηλαδή έπρεπε να φτάσουμε στο σωτήριον έτος 2018 για να μάθουμε όλοι εμείς που διδάσκουμε το συγκεκριμένο βιβλίο (από το σχ. Έτος 1999-2000) ότι είναι εντός ύλης οι εικόνες και οι λεζάντες αυτών; Δηλαδή καλά που βρέθηκε κι αυτή η σύμβουλος Γ΄ του Ι.Ε.Π. καθώς και η συντονίστρια της μονάδας «Φυσικές Επιστήμες» του Ι.Ε.Π. γιατί αλλιώς θα βγαίναμε και εκτεθειμένοι!

Βέβαια οι «μοδάτοι τύποι» που έγραφα παραπάνω, δεν άφησαν την ευκαιρία να πάει χαμένη. Ανακαλύπτοντας για μία ακόμη φορά την Αμερική, άρχισαν να εντάσσουν (πλέον) στα επαναληπτικά τους διαγωνίσματα, εικόνες και λεζάντες του σχολικού βιβλίου.
Κάποιοι λοιπόν αποφάσισαν να ζητήσουν από τους μαθητές, να περιγράψουν την περίφημη «τεχνητή γονιμοποίηση» ή σταυρογονιμοποίηση που έκανε ο Mendel στο μοσχομπίζελο.
Δηλαδή αυτό που περιγράφεται στην Εικόνα 5.2 (β) στη σελ. 74 του σχ. Βιβλίου..

..ή καλύτερα έτσι:

Και στην απάντηση του συγκεκριμένου θέματος γράφουν:
«Στο μοσχομπίζελο τα άνθη φέρουν στήμονες, στους οποίους υπάρχουν οι ανθήρες, όπου βρίσκονται οι γυρεόκοκκοι, που περιέχουν τους αρσενικούς γαμέτες του φυτού».

Διαβάζοντας το ο μαθητής σκέφτεται: «Δηλαδή ο γυρεόκοκκος είναι κάτι σαν το αβγό Kinder;» Δηλαδή κρύβει μέσα του τον αρσενικό γαμέτη-έκπληξη; Βέβαια αυτό που ισχύει στην πραγματικότητα φαίνεται παρακάτω, αλλά ο μαθητής της Γ’ Λυκείου το αγνοεί…

Και στη συνέχεια, σκέφτεσαι ότι αυτό με τον “γυρεόκοκκο-αβγό Kinder” κάπου το ‘χεις ξαναδεί. Πράγματι εμπεριέχεται (έτσι ακριβώς) στο βιβλίο της Α΄ γυμνασίου στη σελ. 116!

Και το μυαλό σου ξαναγυρνάει στον επίλογο της εισήγησης της Συμβούλου Γ΄ του Ι.Ε.Π. Και λες, έχει πλάκα ο “μοδάτος συντάκτης” του προηγούμενου θέματος να την έλαβε υπόψη του και να ενέταξε στην απάντησή του, το σημείο από το βιβλίο της Α’ γυμνασίου!

Επίλογος εισήγησης Συμβούλου Γ΄ του Ι.Ε.Π.: «Στο ερώτημα σχετικά με τις προϋπάρχουσες γνώσεις οι οποίες δύνανται να ζητηθούν άμεσα ή έμμεσα κατά την εξέταση των μαθητών/-τριών επισημαίνεται ότι η Βιολογία αποτελεί γνωστικό αντικείμενο το οποίο διδάσκεται από την Α΄ Γυμνασίου έως και τη Γ΄ ΓΕΛ. Οι γνώσεις που αποκτά ένας/μία μαθητής/-τρια οικοδομούν σταδιακά τη γνώση του σχετικά με τις βιολογικές δομές και τη λειτουργία των κυττάρων και των οργανισμών. Επομένως, βασικές λειτουργίες και δομές των κυττάρων (π.χ. ενδομεμβρανικό σύστημα) οι οποίες έχουν αναλυθεί διεξοδικά σε προηγούμενες τάξεις δεν επαναλαμβάνονται καθώς θεωρούνται γνωστές.»

One thought on “Μόδα είναι θα περάσει..

  1. Παντως αν το ταξιδι στο χρονο ειναι προς εξεταση δεν το διευκρινηζει η εν λογω εγκυκλιος αρα… θεωρουμε ως μοδατοι οτι ειναι ;;;;
    Παντως το σιγουρο ειναι πως ειναι εκτος υλης το ” ας ερευνησουμε” στο τελος του καθε κεφαλαιου….οποιος το βρει αυτο στο τελος του καθε κεφαλαιου του βιβλιου της γ ‘ και οχι της β’ λυκειου ας μας το δειξει να το βρουμε και εμεις…
    Το φεκ λοιπον μηπως αναφερεται σε αλλο βιβλιο;;; και χρειαζοταν 18 χρονια για να το προσεξουμε ;;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *