Μία πιο ήπια (σε σχέση με ότι ακούγεται τον τελευταίο καιρό) προσπάθεια ερμηνείας του «γρίφου» για το ποια θα είναι η δομή του 1ου και 2ου θέματος στα μαθήματα βιολογίας (γενικής παιδείας και προσανατολισμού) στις πανελλήνιες, από συνάδελφο ιδιωτικού σχολείου.
Ας μην ξεχνάμε ότι στην απόφαση Φ.251/37802 /Α5 «Διαδικασίες σχετικά με τις πανελλαδικές εξετάσεις Γενικού Λυκείου» (ΦΕΚ 698 / 16-03-2016), στο άρθρο 3 «Τρόπος εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων» περιέχονται ακριβώς τα ίδια με το άρθρο 15 του Π.Δ. 60 του 2006 (ΦΕΚ 65 / 30-03-2006).
Στο μάθημα της Βιολογίας Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού δίνονται στους υποψηφίους (4) θέματα που έχουν ως εξής: Το πρώτο και δεύτερο θέμα αποτελούνται από ανεξάρτητες ερωτήσεις που στοχεύουν στον έλεγχο της απόκτησης γνώσεων και της δυνατότητας παρουσίασης και τεκμηρίωσης θεμάτων σχετικών με την εξεταστέα ύλη και της κατανόησης από τον υποψήφιο βιολογικών εννοιών, διαδικασιών ή φαινομένων.
Το 2ο θέμα (ΘΕΜΑ Β) θ’ αποτελείται από 4 (το πιθανότερο) ερωτήσεις ανάπτυξης, όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια (με εξαίρεση το 2014, που έβαλαν και ερώτηση διάταξης για 6 μόρια και το 2015, που έβαλαν και ερώτηση «αντιστοίχησης για 8 μόρια).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Δεν υφίσταται «μέχρι πέρσι γινόταν αυτό, ενώ φέτος υπάρχει ενδεχόμενο να δούμε (ίσως) κάτι διαφορετικό». Ο ίδιος νόμος που ισχύει φέτος, ίσχυε και όλες τις προηγούμενες χρονιές. Απλά οι βιολόγοι της Κ.Ε.Ε. (το 2000 και από το 2004 έως και το 2015) προτιμούσαν (επέλεγαν) στο Α θέμα τις 5 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής. Και στο Β θέμα (από το 2000 έως και το 2013) τις 4 συνήθως (εύκολες) ερωτήσεις ανάπτυξης.
…είναι σα να μιλάμε για τις αλλαγές που έκαναν (τα τελευταία χρόνια) στο σχολικό βιβλίο…