Περσινά ξινά σταφύλια..

Όταν έφτιαξα την πρώτη μου (ιστο)σελίδα (λέμε τώρα), χρησιμοποίησα το “Microsoft FrontPage 5.0”. Μια (υπο)σελίδα από τότε (2009) ήταν κάπου ξεχασμένη  στο διαδίκτυο με τίτλο ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ. Την συγκεκριμένη σελίδα την έχω διαγράψει πλέον, αλλά τα παλιά αυτά θέματα, τα έχω μεταφέρει ΕΔΩ.

Ένας συνάδελφος που δηλώνει διδάκτωρ φυσιολογίας και βιολόγος – Ιχθυολόγος, από την προηγούμενη (υπο)σελίδα μου, επέλεξε τα θέματα (ερωτήσεις) Νο 1, Νο 2, Νο 3, Νο 7 και Νο 11, έβαλε από κάτω το όνομά του, τις ειδικότητές του, το E-mail του, κοτσάρισε και τη φωτογραφία του και όλο αυτό δημοσιεύθηκε στο lefkasnews.gr στις 11 Ιανουαρίου 2017. (Η θετική εντωμεταξύ κατεύθυνση, είχε ήδη μετονομαστεί σε ομάδα προσανατολισμού θετικών σπουδών, αλλά αυτό είναι μία ασήμαντη λεπτομέρεια..)

Το κείμενο των 4 πρώτων ερωτήσεων (ή σκέλη αυτών) “μεταφέρθηκε” αυτούσιο. Μάλιστα στη ερώτηση Νο 2 “μεταφέρθηκε” από τον συνάδελφο και το δικό μου λάθος που λογικά οφείλεται σ’ αυτό που λέμε “δαίμων του τυπογραφείου”. Αντί για “Ιn vivo γονιδιακή θεραπεία – κυστική ίνωση” που είναι το σωστό, έγραψα εκ παραδρομής “Ex vivo γονιδιακή θεραπεία – κυστική ίνωση”. Αυτό δεν είχε βέβαια καμία απολύτως σημασία για τον συνάδελφο γιατί το μετέφερε έτσι ακριβώς όπως το βρήκε..

Στην ερώτηση 11 όμως, ενώ το κείμενο μεταφέρθηκε κι εδώ αυτούσιο, μάλλον ο συνάδελφος είχε θέμα με την εικόνα, γιατί η δικιά μου περιείχε ενσωματωμένο το λογότυπο (το url τέλος πάντων) της σελίδας μου.

Έτσι μάλλον επιστράτευσε τα “μεγάλα μέσα”: την αναζήτηση εικόνων στο Google δίνοντας λογικά τη λέξη κλειδί “οπερόνιο”. Και έπεσε κατά πως φαίνεται, πάνω στην εικόνα του οπερονίου της φίλης μου και καλής συναδέλφου Άννας Χατζαντωνά, από ένα blog της, το οποίο ήταν σε λειτουργία εκείνο τον καιρό.

Η έγχρωμη και κανονική εικόνα του οπερονίου της Άννας:

Η παραποιημένη ασπρόμαυρη και θολή εικόνα “του οπερονίου της Άννας” από το συνάδελφο του lefkasnews.gr:Ας δούμε όμως αναλυτικά στη συνέχεια, τη “φιλοσοφία” ή καλύτερα τον τρόπο σκέψης του συναδέλφου…

Θέμα – ερώτηση Νο 1

Παρακάτω βλέπουμε το δικό μου δημοσιευμένο θέμα. Ενημερώνω ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ (γιατί για τους μαθητές δημοσιεύθηκαν τα συγκεκριμένα θέματα, να εξηγούμαστε..) ότι το 1996 – επί Δεσμών – “έπεσε” το συγκεκριμένο θέμα (1ο σκέλος της ερώτησης) και μία παραλλαγή της (2ο σκέλος της ερώτησης) επιλέχθηκε στη Β’ φάση του Πανελλήνιου διαγωνισμού βιολογίας 2009. Ενημερώνω ότι πρόκειται για την ερώτηση 68 της συγκεκριμένης φάσης του διαγωνισμού και ενημερώνω τέλος ότι η απάντηση είναι της επιτροπής του διαγωνισμού (δηλαδή από βιολόγους της ΠΕΒ)..Παρακάτω βλέπουμε το 2ο σκέλος της προηγούμενης δικής μου ερώτησης, το οποίο παρουσιάζεται από τον συνάδελφο, σαν αποκλειστικά δικό του και μάλιστα δημοσιευμένο δίπλα στη φωτογραφία του. Οι αναφορές για τον διαγωνισμό βιολογίας και την απάντηση της ΠΕΒ, αφαιρέθηκαν επιμελώς..

Θέμα – ερώτηση Νο 2

Παρακάτω βλέπουμε το δικό μου δημοσιευμένο θέμα, με αναφορά σχετικά με τους ρετροϊούς, σε εικόνα του σχ. βιβλίου και με ένα “λάθος” όπως αναφέρθηκε παραπάνω..Πάλι το συγκεκριμένο θέμα παρουσιάζεται από τον συνάδελφο,  σαν αποκλειστικά δικό του, αφού αφαίρεσε την αναφορά για την εικόνα του σχ. βιβλίου, αλλά μετέφερε μαζί και το λάθος.Θέμα – ερώτηση Νο 3

Παρακάτω βλέπουμε το δικό μου δημοσιευμένο θέμα, με αναφορές σε σελίδες του σχ. βιβλίου και σε ορισμό που εμπεριέχεται στο γλωσσάρι του βιβλίου… Ο συνάδελφος, απλά αφαιρεί τις αναφορές των σελίδων του σχ. βιβλίου..Θέμα – ερώτηση Νο 7

Το δικό μου θέμα περιείχε 3 σκέλη. Το τελευταίο σκέλος αφορούσε την ερώτηση 69, πάλι από τη Β’ φάση του Πανελλήνιου διαγωνισμού βιολογίας 2009. Στην απάντηση είχα εντάξει κι εδώ, την απάντηση της επιτροπής του διαγωνισμού από βιολόγους της ΠΕΒ..Ο συνάδελφος,  όπως έκανε και με τα προηγούμενα θέματα, έτσι κι εδώ το παρουσίασε σαν αποκλειστικά δικό του και παρέλειψε ν’ αναφέρει ότι ήταν θέμα από τον διαγωνισμό βιολογίας και ότι η απάντηση ήταν της ΠΕΒ…Θέμα – ερώτηση Νο 11

Για την ερώτηση 11, αναφέρθηκε εκτενώς παραπάνω ο τρόπος αντιμετώπισης και ο χειρισμός σχετικά με την εικόνα που εμπεριέχονταν στο θέμα.. Ολόκληρο το δικό μου θέμα φαίνεται παρακάτω:Και η παρέμβαση του συναδέλφου στο θέμα με την θολή – ακαταλαβίστικη εικόνα… (θυμίζω ότι το κείμενο είναι ακριβώς το ίδιο με το δικό μου..)Περσινά ξινά σταφύλια συνάδελφε.

4 thoughts on “Περσινά ξινά σταφύλια..

  1. Όλοι μας εχουμε πάρει ιδεες για ερωτήσεις και ασκησεις απο διάφορους ιστότοπους αλλα το να δημοσιεύουμε δουλειά και κόπο άλλων συναδέλφων ειναι το λιγότερο αντιεπαγγελματκό. Τέτοιες συμπεριφορές απογοητεύουν τους λίγους συναδέλφους που έχουν πραγματικά όρεξη να μοιραστούν τις ιδεες τους μαζί μας αλλα κυρίως με τους μαθητές …
    ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ και απο μένα σε ολα τα παιδιά!!!

  2. Αν θα θέλαμε να θεωρηθούμε σοβαροί εκπαιδευτικοί και επιστήμονες θέλοντας να διαφημίσουμε ταυτόχρονα τη δουλειά μας σε κάποιο μέσο στο διαδίκτυο, δεν θα έπρεπε να κάνουμε τίποτε άλλο από το να καθίσουμε να συντάξουμε κάποια προτεινόμενα θέματα, που θεωρούμε σημαντικά για τους υποψήφιους των εξετάσεων στη Βιολογία, η αν χρησιμοποιήσουμε κάποια θέματα άλλων συναδέλφων, να κάνουμε σαφή αναφορά στο όνομά τους.
    Είναι απαράδεκτο και άδικο να αντιγράφουμε ολόκληρα η τμηματικά θέματα άλλων και να τα πλασάρουμε σαν δικά μας … όταν δε αυτό γίνεται από συνάδελφο με τόσους “Παπύρους” αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα το θέμα…

  3. Και να ηταν δυστυχως ο μονος !!! Εγω ζω ξερωντας οτι συναδελφοι εχουν αντιγραψει ασκησεις μου και ερωτησεις κατανοησεις τοσο απο τα βιβλια μου Α τομο και Β τομο και κριτηρια αξιολογησης βιολογιας θετικης κατευθυνσης καθως και ασκησεις μου απο το blog μου (www. nikimargariti.com) εχουν αλλαξει ελαχιστα την διατυπωση και κυκλοφορουν επισημα καινουριο βιβλιο για επαναληψη στη βιολογια θετικου προσανατολισμου, στο οποιο φυσικα δεν αναφερομαι ουτε ως βιβλιογραφια…..

  4. Συμφωνώ απόλυτα με τα προηγούμενα σχόλια των συναδέλφων και εννοείται με τον αγαπητό μου συνάδελφο Νίκο Μπαντή!
    Δυστυχώς αυτό γίνεται κατά κόρον! Η αντιγραφή της αντιγραφής!Υπάρχει βέβαια η δυνατότητα να κλειδωθούν τα έγγραφα ή ενδεχομένως οι εικόνες από την δυνατότητα αντιγραφής και εκτύπωσης, όμως ο λόγος που δεν το κάνουμε αυτό και τα αφήνουμε ελεύθερα στο κοινό είναι προφανής. Θέλουμε και αναζητούμε να αποτελέσουν βοήθεια στο μαθητικό κοινό και στους συναδελφους μας!
    Εντωμεταξύ το αστείο είναι ότι η εικόνα μου που χρησιμοποιήθηκε, αυτή του οπερονίου της λακτόζης είχε δημιουργηθεί για την κατανόηση της λειτουργίας του οπερονίου της λακτόζης παρουσία γλυκόζης.. που πολλές φορές με ρωτούσαν οι μαθητές μου! Εννοώ ότι δεν έχει καμία σχέση με την ερώτηση του Νίκου που συνδυάστηκε! Είναι όντως δυσνόητη από μόνη της, χωρίς καθηγητή να την εξηγήσει και άστοχα τοποθετήθηκε στα προτεινόμενα θέματα.
    Κάθε τι που αντιγράφεται θα πρέπει με σεβασμό προς τον συγγραφέα ή να συνοδεύεται από την σχετική άδεια του ή αν αυτό δεν είναι εφικτό να συνοδεύεται από την πηγή του ή τουλάχιστον τον αντίστοιχο σύνδεσμο από όπου πάρθηκε. Δεν πρέπει να παραποιείται ούτε να συνδυάζεται λάθος,γιατί έτσι ακυρώνεται τελείως η προσπάθεια του συγγραφέα! Και αυτό είναι πολύ λυπηρό γιατί χανεται ο αρχικός στόχος του που έχει μεγάλή αξία!
    Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά και τις οικογένειες τους για τον αγώνα που κάταβάλλουν! Πέρασαν και τα δικά μας παιδιά από εκεί άρα και ως γονείς και ως καθηγητές γνωρίζουμε την αγωνία τους!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *