Ο «κριτικός φίλος»

Σε δημοσίευμα της εφημερίδας “Ελευθερία” με τίτλο “Τίτλοι τέλους για τους Σχολικούς Συμβούλους” (19-10-2018), διαβάζουμε ότι η περιφερειακή δ/ντρια Ελένη Αναστασοπούλου αποχαιρετώντας  και ευχαριστώντας όλους τους απερχόμενους σχολικούς συμβούλους της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι:

“Στις περισσότερες των περιπτώσεων, ο σχολικός σύμβουλος υπήρξε ο «κριτικός φίλος», ο οποίος δίνοντας πρακτική διάσταση στις υψηλού επιπέδου θεωρητικές γνώσεις, αναβάθμισε την καθημερινή εκπαιδευτική εμπειρία των εκπαιδευτικών προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας. Ένας φίλος τον οποίο εμπιστεύτηκαν οι εκπαιδευτικοί και προσέτρεξαν για τους παιδαγωγικούς και επιστημονικούς προβληματισμούς.

Είναι γεγονός ότι ο σχολικός σύμβουλος είχε μια μοναχική πορεία όλα αυτά τα χρόνια και ίσως να συνετέλεσε και αυτή η συνθήκη που ο θεσμός, στη διάρκεια των 35 χρόνων, ακολούθησε μια πορεία διολίσθησης από τον παιδαγωγικό στον διοικητικό ρόλο, από τον κριτικό φίλο στη θεσμική αυθεντία, από την επικοινωνία με τον εκπαιδευτικό στην αλλοτρίωση.

Για να δούμε λοιπόν υπήρξε πράγματι ο σχολικός σύμβουλος «φίλος» των εκπαιδευτικών; Η ιστορία εκτυλίσσεται το 2014 με την εφαρμογή της περιβόητης τράπεζας θεμάτων του υπουργού Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλου…

Με αφορμή υπόμνημα Σχολικών Συμβούλων φιλολόγων Κρήτης με θέμα «Αίτημα για μείωση της διδακτέας ύλης των Αρχαίων Ελληνικών της Α΄ τάξης ΓΕΛ» (16/10/2013) που κυκλοφόρησε εκείνο τον καιρό σε εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, αποστέλλω την 01 – 02 – 2014 e-mail στον τότε σχ. σύμβουλο φιλολόγων Κρήτης, κ. Δημήτριο Βλαχοδήμο. Το κείμενο της επιστολής μου ήταν το παρακάτω:

Αφορμή της παρούσας επιστολής μου είναι το υπόμνημα που στείλατε (οι σχ. σύμβουλοι Κρήτης) στο υπουργείο σχετικά με τη μείωση της ύλης των Αρχαίων της Α’ Λυκείου και η απάντηση που λάβατε. Για το λόγο ότι στην κυριολεξία η όλη κατάσταση που ζούμε φέτος είναι δραματική, θα ήθελα τη γνώμη σας στο εξής: Συνάδελφοι από την περιοχή στην οποία ζω και εργάζομαι (Λάρισα) συντάξαμε επιστολή για το ΙΕΠ, σχετικά με το δικό μας μάθημα (Βιολογία Α’ Λυκείου). Η ύλη στο δικό μας μάθημα όχι απλά είναι μεγάλη αλλά είναι θα έλεγα εξωφρενική και εξωπραγματική. Τι λέτε θα έχουμε την ίδια τύχη; Τι πιστεύετε ότι θα μπορούσε να γίνει ώστε να αντιμετωπίσουμε το οξύτατο αυτό πρόβλημα;

Υ.Γ.: Θα μπορούσατε να μου υποδείξετε πως (διαδικασία) και που θα μπορούσαμε να αποστείλουμε την δικιά μας επιστολή; Σκεφθήκαμε να τη στείλουμε με e-mail στο ΙΕΠ, αλλά θα την δει κανείς, πόσο μάλλον να μπει κάποιος στον κόπο να απαντήσει; Σας ευχαριστώ. 

Ο κ Βλαχοδήμος παρά το γεγονός ότι ήταν άλλης ειδικότητας και ανήκε σε άλλη περιφέρεια μου απάντησε αυθημερόν προτείνοντάς μου το εξής:
“Απευθυνθείτε στον σχολικό σας σύμβουλο, συνυπογράψτε όσο περισσότεροι διδάσκετε το ίδιο μάθημα, λάβετε υπ’ όψη σας την γνώμη ανθρώπων που γνωρίζουν το αντικείμενο και εκτιμάτε ο ίδιος, υποβάλλετε ιεραρχικά κι εσείς τις παρατηρήσεις σας (Προς το ΥΠΑΙΘ και ΙΕΠ μέσω της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λαρίσης).”
 
Πράγματι, ακολουθώντας τις συμβουλές του κ. Βλαχοδήμου, την επομένη στέλνω την παρακάτω επιστολή στην σχολική μας σύμβουλο ΠΕ04 κ. Ασημίνα Κοντογεωργίου..
 
 
Ακολουθεί μια περίοδος αδράνειας, κατά την οποία παρά την επιμονή μου να μάθω την τύχη της επιστολής, απάντηση δεν έπαιρνα. Έτσι μετά από 2 μήνες, κάνω αίτηση προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας την οποία αποστέλλω με fax από το σχολείο… Η αίτησή μου ποτέ δεν πήρε αριθμό πρωτοκόλλου και ποτέ δεν έλαβα έγγραφη απάντηση. Απλά μετά από καμιά βδομάδα, δέχθηκα τηλεφώνημα από τον τότε προϊστάμενο επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης Β/θμιας εκπαίδευσης Θεσσαλίας, ο οποίος μου ανέφερε ότι ο φόρτος εργασίας, δεν τους επέτρεψε την αποστολή της επιστολής στο υπουργείο και στο ΙΕΠ. Εξάλλου – μου είπε – στο υπουργείο έφταναν πολλές τέτοιες επιστολές σαν την δικιά μας!!
 
Φίλοι σχολικοί μας σύμβουλοι, που σας εμπιστευτήκαμε και προστρέξαμε σ’ εσάς για τους παιδαγωγικούς και επιστημονικούς προβληματισμούς μας και σεις μας ταΐσατε κουτόχορτο.. Σας ευχαριστούμε και καλή σας τύχη..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *